چگونه نصاب و تعمیرکار حرفه ای پکیج و کولر گازی شویم؟
نوشته شده توسط : پریسا راد
نصاب و تعمیرکار پکیج و کولر گازی شغلی است که امروزه در ایران و دیگر کشورهای دنیا از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است. در این شغل افراد باید به آخرین تکنولوژی ها روز در این حوزه مسلط باشند تا بتوانند کار نصب و تعمیر این وسایل را به خوبی انجام دهند.
چگونه نصاب و تعمیرکار حرفه ای پکیج و کولر گازی شویم؟
نصاب و تعمیرکار پکیج و کولر گازی فردی است که باید به علم روز و استانداردهای تعمیر این لوازم آگاه بوده و بتواند انواع مدل های پکیج و کولر گازی را نصب کرده و در صورت بروز مشکل به خوبی مشکلات به وجود آمده را بررسی و عیب یابی نماید.
امروزه با توجه به مزایای بیشمار پکیج و کولر در مقایسه با دیگر سیستم های تهویه تقاضا برای نصب و تعمیرات کولر و پکیج افزایش یافته و این امر نشان از بازار کار عالی و پولساز این مشاغل می دهد. ورود به این بازار کار مستلزم کسب مهارت های تخصصی این مشاغل می باشد. در ادامه این مطلب به معرفی شغل نصاب و تعمیرکار پکیج و کولر گازی و نحوه ورود به آن می پردازیم.
 
معرفی شغل پکیج دیواری
نصاب و تعمیرکار پکیج دیواری فردی است که می بایست از چند تخصص به صورت همزمان برخوردار باشد. پکیج دیواری وسیله ای است که نصب آن نیازمند رعایت اصول و استانداردهای ایمنی می باشد و نصب اشتباه آن مشکلات بسیاری را به همراه خواهد آورد.
نصاب و تعمیرکار پکیج دیواری می بایست مهارت لازم در لوله کشی آب پکیج دیواری، جوشکاری برق و آب، فلز کاری، رسوب گیری، سرویس پکیج، عیب یابی و تعمیر قطعات، محاسبات مربوط به دودکش، هواگیری، تنظیم کنترل دما و ایمنی پکیج و غیره داشته باشد.
چگونه وارد بازار کار شغل پکیج دیواری شویم؟
باید گفت شرط لازم برای ورود به این شغل کسب مهارت های لازم جهت نصب و تعمیرات انواع مدل های پکیج دیواری از طریق شرکت در دوره های آموزش پکیج دیواری آن هم در آموزشگاهی معتبر می باشد.
زیرا در این دوره های آموزشی در کارگاه های مجهز به صورت تخصصی و عملی به آموزش نصب پکیج و آموزش تعمیر پکیج دیواری پرداخته می شود. از طریق این دوره های آموزشی شما می توانید کلیه مهارت های لازم برای ورود و موفقیت در شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری را کسب کرده و بدون هیچ گونه ترس و استرسی وارد بازار کار این شغل شوید.
معرفی شغل کولر گازی
شغل کولر گازی نیز همانند پکیج دیواری جز مشاغل پردرآمد و پولساز فنی می باشد و تعمیرکار و نصاب کولر گازی در صورت کسب مهارت های لازم این شغل می تواند از درآمد بالایی برخوردار باشد.
نصاب و تعمیرکار کولر گازی می بایست مهارت لازم برای نصب انواع مدل ها و برندهای کولر گازی را داشته باشد و بتواند انواع مشکلات کولر گازی را شناسایی و عیب یابی نماید.
آشنایی با انواع کولر گازی، مهارت در نصب یونیت داخلی و خارجی، توانایی شارژ گاز کولر، آشنایی با قطعات کولر گازی و نحوه تعمیر و عیب یابی آنها، مهارت در سوهان کاری و سوراخ کاری قطعات ، مهارت کار کردن لوله مسی، مهارت در جوشکاری، مهارت در سیم کشی، کابل کشی و داکت کشی و غیره برخی از مهم ترین مهارت هایی است که نصاب و تعمیرکار کولر گازی می بایست با آن آشنا باشد.
چگونه وارد بازار کار شغل کولر گازی شویم؟
همانطور که اشاره شد شغل کولر گازی جز مشاغل تخصصی و چند مهارتی می باشد و لازمه ورود به آن کسب کلیه مهارت های مورد نیاز جهت نصب و تعمیرات انواع مدل های کولر گازی می باشد.
از آنجایی که مهارت های این شغل بسیاری تخصصی می باشد بنابراین نمی توان با مشاهده فیلم های آموزشی یا مطالعه جزوات و کتاب های مربوطه وارد این شغل شده و به کسب درآمد بپردازید. باید گفت بهترین راه یادگیری تعمیرات و نصب کولر گازی آموزش عملی از طریق شرکت در دوره های آموزشی کولر گازی آن هم در آموزشگاهی معتبر می باشد.
زیرا در این آموزشگاه ها به صورت عملی به آموزش نصب کولر گازی و آموزش تعمیرات کولر گازی پرداخته شده و صفر تا صد اصول و مهارت های لازم برای ورود و موفقیت در بازار کار این شغل آموزش داده می شود.
برای فراگیری مهارت های نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی به کجا مراجعه کنیم؟
نصاب و تعمیرکار پکیج و کولر گازی جز مشاغل تخصصی است که افراد با داشتن تجربه کافی در آن موفق خواهند بود و در غیر این صورت نمی توانند از عهده امورات این مشاغل به خوبی برآیند. در واقع در این مشاغل داشتن دانش و مهارت اولین شرط موفقیت است، و از آنجایی که هر ساله مدل های جدیدی از کولر و پکیج دیواری روانه بازار می شوند و عمدتا به استانداردهای جدیدی مجهز هستند، در نتیجه افراد نصاب و تعمیرکار پکیج و کولر گازی نیز باید دانشی بروز داشته باشند.
 به همین دلیل توصیه بر این است که افراد برای فراگیری این مشاغل تخصصی در دوره های آموزش نصب و تعمیر کولر گازی و پکیج دیواری شرکت کنند. البته این شغل ها را می توان به صورت مجزا و به صورت تجربی نیز فرا گرفت اما، در روش تجربی دانش، اطلاعات و مهارت افراد محدود است و برای فراگیری آنها نیاز به سال ها کار است، اما در شیوه علمی و شرکت در دوره آموزشی می توان این مهارت را به صورت فشرده و کوتاه، و با آخرین استانداردهای روز دنیا فراگرفت.
آموزشگاه فنی پارس بهترین مرکز آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی
آموزشگاه فنی پارس به عنوان یک مرکز آموزش حرفه ای، دوره آموزش نصب و تعمیر کولر گازی و پکیج دیواری را به صورت جامع و با رعایت استانداردهای روز دنیا برگزار می کند. همچنین مدرک اعطایی این آموزشگاه تخصصی مورد تایید تمامی سازمان های نظارتی از جمله سازمان فنی و حرفه ای کشور است، و به همین دلیل افراد با داشتن مدرک اعطایی این آموزشگاه تخصصی می توانند به راحتی به بازار کار ورود کنند.
این آموزشگاه علاوه بر دوره های پکیج و کولر گازی دوره های آموزشی متعدد دیگری را در زمینه برق، الکترونیک و مکانیک برگزار کرده و همه ساله کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار می نماید. دوره آموزش تعمیرات موبایل، اموزش مکانیک خودرو، آموزش برق ساختمان، آموزش تعمیرات لپ تاپ  برخی از دیگر دوره های این آموزشگاه است.
شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشگاه فنی پارس می توانید به وب سایت رسمی این آموزشگاه به آدرس اینترنتی HTTPS://AMOOZESHGAHFANNI.COM/ مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸ تماس حاصل نمایید.




:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: