چرا ماشین استارت نمی خورد؟
نوشته شده توسط : پریسا راد

 در این مطلب با آموزشگاه فنی حرفه ای برق گستران ، بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  علت استارت نخوردن خودرو آشنا می کند.

آموزشگاه برق گستران با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های فنی حرفه ای، دوره های مختلفی مانند آموزش صفر تا صد برق خودرو، آموزش تنظیم موتور و .... را برگزار می‌کند. 

1- فرسوده شدن باتری خودرو

معیوب شدن و خرابی باتری، از مهم ترین دلایل استارت نخوردن خودرو محسوب می شود. باتری از قطعات حائز اهمیت و در عین حال مصرفی کلیه خودروها به شمار می رود. به پایان رسیدن تاریخ مصرف این قطعه می‌تواند مشکلات مختلفی را برای وسیله نقلیه ایجاد سازد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که طول عمر یک باتری در حدود دو سال برآورد شده است.

برای اطمینان حاصل کردن از سلامت، بررسی کردن باتری با آمپر استارت کمک شایانی می نماید. در صورت مطمئن شدن از فرسودگی و خرابی باتری، تعویض آن لازم و ضروری می شود.

2- خوردگی سیم و اتصالات باتری

در برخی مواقع علت استارت نخوردن ماشین از پوسیدگی، پارگی یا خوردگی اتصالات باتری ناشی می شود. با گذشت زمان، اتصالات باتری ماشین جرم گرفته و به تدریج دچار خوردگی می شوند. پوسیدگی اتصالات، موجب قطع ارتباط باتری با سایر اجزای وسیله نقلیه و متعاقب آن، استارت نخوردن ماشین می گردد. بر همین اساس، در صورت مشاهده خوردگی و جرم گرفتگی در باتری، می بایست نسبت به رفع و برطرف نمودن آن اقدام نمود.

3- آلودگی و کثیف شدن فیلتر سوخت

از دیگر دلایل استارت نخوردن خودرو می توان به کثیفی قطعه فیلتر سوخت اشاره نمود. این قطعه در سیستم سوخت رسانی خودرو نقش بسزایی ایفا می نماید. به عبارت دیگر، سوخت مورد نیاز برای کارکرد و حرکت ماشین، به وسیله این قطعه تامین می شود.

کثیف شدن فیلتر سوخت مسدود شدن مسیر عبور بنزین را در پی دارد. در صورت نرسیدن بنزین کافی به پیشرانه، به احتمال بسیار قوی ماشین استارت نخواهد خورد. تعویض فیلتر سوخت از بهترین راهکارها برای رفع این مشکل می باشد. به طور معمول، به ازای 15000 الی 20000 کیلومتر باید فیلتر سوخت خودرو تعویض گردد.

4- بروز نقص فنی در سیستم احتراق

در برخی مواقع علت استارت نخوردن ماشین به بروز عیب و ایراد در سیستم احتراق ماشین مربوط می شود. کارکرد و عملکرد پیشرانه خودرو در اثر انجام فرآیند احتراق موتور محقق می شود. معیوب شدن شمع ها می تواند منجر به عدم احتراق و استارت نخوردن شود. علاوه بر این، بروز نقص فنی در قطعه کویل خودرو نیز در روشن نشدن خودرو تاثیرگذار و مؤثر است. کویل، وظیفه تامین برق لازم برای انجام پروسه احتراق را عهده دار می‌باشد.

5- خرابی پمپ سوخت یکی از علت استارت نخوردن ماشین 

در صورت خرابی و معیوب شدن پمپ سوخت، شاهد عدم استارت خوردن و روشن نشدن ماشین خواهیم بود. طول عمر بالا یا طی مسافت زیاد با بنزین کم، از مهم ترین دلایل خرابی پمپ سوخت خودرو به شمار می روند. با بررسی میزان بنزین موجود در باک خودرو می توان از بروز این مشکلات جلوگیری نمود.

6- ایراد در سیستم ضد سرقت و امنیتی خودرو

یکی از دیگر از دلایل استارت نخوردن خودرو به بروز نقص فنی در سیستم امنیتی ماشین بر می گردد. به منظور افزایش ضریب ایمنی و امنیت، در ساختار بسیاری از خودروهای امروزی، از سیستم ضد سرقت استفاده شده است. بروز خطا یا ایراد در این سیستم، به استارت نخوردن و روشن نشدن خودرو می انجامد. در ساختار سیستم های امنیتی نوعی مدار اتصال سوئیچ تعبیه شده که بروز عیب در این بخش سبب فعال نشدن مدار و پیرو آن، استارت نخوردن می شود.

7- علت استارت نخوردن ماشین؛معیوب بودن کلاه توزیع 

این مشکل در موقعیت های جغرافیایی و اقلیم های دارای آب و هوای مرطوب بروز پیدا می کند. رطوبت گرفتن این بخش موجب روشن نشدن و استارت نخوردن می شود. برای اطمینان حاصل کردن می توان نسبت به خارج کردن کلاه توزیع اقدام نموده و رطوبت موجود در آن مورد بررسی قرار گیرد. در صورت مشاهده ترک در این بخش، می بایست نسبت به تعویض این قطعه اقدام کرد.





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: